Thursday, April 15, 2010

'Science Fair' MRSM Pontian 2010





















Kesemua gambar di atas menunjukkan para pelajar tekun membentangkan projek sains mereka kepada panel hakim

Buat pertama kalinya pada tahun ini, MRSM Pontian telah menjayakan program 'Science Fair' yang disertai oleh semua pelajar tingkatan 2 dan 3. Program ini bertujuan mengembangkan kemahiran pemikiran saintifik, kritis dan kreatif di kalangan pelajar. Ia juga merupakan salah satu medium bagi mencungkil bakat dan potensi, mencetus minda supaya berfikir dalam suasana saintifik, imaginasi kreatif dan seterusnya projek - projek yang dihasilkan mempunyai impak dan memberi manfaat kepada masyarakat.

Di antara projek yang telah dikaji dan dihasilkan oleh pelajar ialah projek 'Hot Ice', 'Egg in a Bottle', 'Hovercraft Model', Organic Universal Indicator Solution' dan lain - lain. Barisan ketua hakim terdiri daripada guru - guru jabatan sains, dan dibantu oleh panel hakim iaitu guru - guru daripada jabatan lain. Program ini bermula seawal 7.45 pagi dan berakhir pada pukul 1 tengahari.















1 comment:

  1. satu pendekatan yang unggul untuk melahirkan satu generasi yang lebih mantap untuk masa hadapan.. 5 bintang untuk science fair..harap berkekalan pada tahun-tahun yang akan datang..

    ReplyDelete